21 Mayıs 2015 Perşembe

HOŞ GELDİN İLKBAHAR RUHUMU DA HOŞ ET ÖYLE GİT

   
Ruhumu yıkamak istiyorum bahar yağmurlarıyla,Çiçekleriyle,havasıyla ve sayamayacağım bütün güzellikleriyle.Kıştan kalan tortuları silmek istiyorum.






             Zihnimdeki bulanıkları yeni tanıştığım şakayıklarla berraklaştırmak istiyorum.



Erteleye erteleye bir türlü başlayamıyor insan.... Sadece yarına ertelediğini zannederek bir ömrün 

tamamını hiç bir gücü kalmayacak olan güne erteliyor. Şu sözü unutmamalı: ''Yarın bambaşka bir insan 
olacağım diyorsun. Niye bu günden başlamıyorsun?'' Epiktotes


Bize sonsuzluğu kazandıracak yegane sermayemiz olan gençlik geçinceye kadar ibret almıyoruz. Yazık oluyor insanlara!


Bir düşünürün, "Dünya erken kalkanların malıdır." dediğini okumuştum. Erken yatıp erken kalkmanın
etkisini test ettim: Bir gün erken yatıp güneşten önce uyandım ve uyumaya direndim. O günü berrak bir zihinle yaşadım. Başka bir gün gece yarısını geçkin uyudum ve sabah saat onda kalkabildim. O günü yorgun, dalgın ve dikkatsiz geçirdim. Birkaç gün, kitap yazıyorum diye sabahladım, gün ışığında biraz uyuyup işe gittim; bir hafta sonra arabamı park ettiğim yeri bulamaz oldum. Hatta kayın validemim adını bile unuttuğumu hatırlıyorum. Utanç vericiydi! Hantal bir bedenle askere gittiğimde dizlerim üstüne uzun süre duramaz, çabuk yorulur, askerlerin arasına gizlenip çömelerek beklerdim. Mecburen erkenden kalkıp, sabah sporu yaptığımız askerliğin ilk iki haftasını inlemelerle geçirdim. Üçüncü hafta inanılmaz bir değişime tanıklık ettim: Günüm iki kat uzadı, zihnim açıldı ve en şaşırtıcısı, ağır postalların içinde bile dozer gibi ezercesine, uçarcasına, taburu bir uçtan diğerine dolaşabilir hale geldim. Yorulmayı unuttum. Hayatımın iniş çıkışından aldığım ders şudur: Ne zaman yetersiz veya aşırı uyuduysam moralim, hafızam, psikolojim, zihnim, dayanıklılığım, üretkenliğim, enerjim çöktü. Uykumu düzenleyip spor yapınca hayatım da düzeldi. Demek ki hafıza, enerji, sağlık, huzur ve üretkenlik isteyen, erken yatıp erken kalkmalı, günlük 6-8 saat arasında uyumalı ve kondisyonlu yaşamaya çalışmalıdır.” Muhammed Bozdağ





Rahat insanı zahmete düşürür; zahmet ise insanı rahata çıkarır. Harekette bereket, çalışkanlıkla

 canlılık vardır. Orta yol yoktur. Öyleyse hayatta gerçek rahat arayan ya taş gibi ölmeli ya da karıncalar 

gibi zorlukları göğüsleyerek çalışmalıdır. Muhammed Bozdağ




Büyük sır şudur: Hayatta son tahlilde çabalarımızın değil, niyetlerimizin karşılıklarıyla yüzleşiriz. Zira 

çabalarımızın anlamı ve değeri niyetlerimize bağlıdır.


                 Cenabı Allah bize ümit içerisinde olmayı farz kılmıştır. Zira ümidini yitiren, her şeyini bitirir. 

Allah hayata hakimdir. Hepimiz imtihandayız. İmtihanın sonuna kadar sabreden, yüce Allah'tan ümidini 

korumanın mükafatını mutlaka alacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder