4 Haziran 2013 Salı

MONTESSORİ EĞİTİMİ = ???

Hayatta herşeyin doğalından yana olsakta yaşam koşulları bazen veya çoğu zaman yapayla yetinmeyi ve mutlu olmayı öğretiyor insana dolasiyle yaşattığı hislerde bir o kadar yapay oluyor.Montessori eğitimi de benim için öyle      biz çocukluğumuzda gerçek montessori yaptığımız için (eşimle bu konu da hem fikiriz) şimdi gerçeğine yakın oluşturulan eğitim alanları bize çok yapay, yavan ve kısır döngü gibi gelse de yeni  nesil için  güzel bir eğitim fırsatı sunuyor.
               Oğlumuzu köye göndermek istememizin bizi rahatlatan tarafı öncelikle çocukluk hatıraları biriktirmesi ve doğayı çok sevmesi.Doğayı keşfederken sorduğu sorular hayata başka bir pencereden bakmamı sağlıyor,onun dünyasına kattığı zenginliği de düşünecek olursak gidilecek bir köye sahip olmak çok büyük bir lutüf.Alacağı anneanne kültürü de çabası. Bütün bir kış geçen yıl yaşadığı  köy hatıralarını  anlatmak ve yeniden köye gitmek hayalini kurmakla geçti diyebilirim.Şimdi aradığım da çok rahat konuşması derin bir oh çektiriyor bana.Yaptığı işlerin verdiği hazzı anlatma derdinde her telefonda.Anne danaya yem verdim hiç korkmadım,tavukların kümesinden yumurtaları ben topluyorum vs.Ağlamaklı olan ben birden köyde hissediyorum kendimi.İşte bizim montessori eğitim alanımızdan bir kaç kare...

                     Kirlenmek gerçekten çok güzel. Oyun  oynarken kirlenmenin sonra banyo yapıp mışıl mışıl bir uyku çekmenin çocuğa  zihinsel ve fiziksel  faydaları saymakla bitmez.
 Yolda yürürken karşımıza çıkıp yolumuzu kesen bu kaplumbağayı ilk defa kaplumbağa görmenin heyecan ve merakını yaşattı bize.
 Tırtılın üzerindeki renk cümüşü uyum ve ahengi  görülmeye değerdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder