29 Eylül 2013 Pazar

PAZAR KAHVALTISI VE BİR ANI

  
Pazar günü güzel bir kahvaltı masası herkesin en çok sevdiği ve istediği şeylerden biridir.Evin annesi veya kahvaltı hazırlayını sizseniz bu sizi çok mutlu etmeye bilir.Kahvaltı alışkanlıkları kişiden kişiye değişir bizim evde olduğu gibi.Ben bir veya iki çeşit hadi bilemedin üç çeşit kahvaltılıkla kahvaltı yaparım çok fazla karıştırmayı sevmem tuzluları önden yerim sonrada reçel türü tatlılarla sonlandırırım kahvaltıyı.Ama eşim öylemi;kahvaltı (yemekte olabilir) önce göze hitap etmeliymiş, önce gözünü gönlünü doyurup sonra mideni doyurmalıymış.Pazar kahvaltısı veya özel gün kahvaltılarında bolca çeşit olmalımışşşşşşşş...

 Annemden    kalan en  güzel miras hazır gıda tüketmeye meraklı olmamak.Marketten alınan  şeylerle kahvaltı masası donatmak  hiç arzu etmediğim birşey.Onlarla  donatacağım bir masadan çok evde yaptığım mis gibi menemeni tercih ederim.Ama evde çocuk da varsa bu biraz zor.Çünkü bunca yıldır eşimi  ikna etmişim doğal yiyecekler konusun da adamcağız da ses çıkarmamış ve biz mutlu mesut kavaltılar yapmışız.Ne zaman çocuk büyüdü şunu da isterim bunu da isterim dedi bizim kahvaltılarımız değişti.Çünkü bütün kahvaltılıklarım köyden geliyordu,marketten mecbur kalmadıkça almıyorduk.


Tabii bunca yıllık alışkanlıkları değiştimek kolay değil.Köyden gelen lor peynirini(biz çökelek deriz) pek hevesle yemezler çocuk için maydonoz ve dere otu eşim için pul biber kattım ve kurabiye kalıbıyla şekillendirdim ki önce göze sonra mideye hitap etsin.


 Tost ekmeğine fırça ile zeytin yağı sürüp tavada kızarttım.Oğlum önce kokusuna bayıldı sonra da tadına.Başlıkta bir anı dedim ya işte anım bu ekmekle ilgili.Bizim ortaokul lise yılların da kantin de somun ekmeklerin arasına sıvı yağ sürülüp tost makinesinde hafif kızartılıp satılırdı ve biz o ekmeğin müptelasıydık.Aldığımız yarım ekmeği yaklaşık üç veya beş arkadaş seve seve paylaşarak yerdik çünkü hergün herkes alamazadı.Lisedeki arkadaşlarımla her görüştüğümüzde o ekmeğin tadının hala damaklarımızda olduğunu evde en güzel yağlarla en güzel kaşarlarla yaptığımız ekmeklerin o tadı vemediğini konuşuruz.Şimdi anlıyorum ki o tadı veren paylaşmakmış.

   Gördüğünüz maydonoz ve dereotu çiçek niyetine masaya konumlandırldı.Görüldüğü üzere o kadar göze gönle hitap eden bir masa hazırlayamadım ama fikir olsun diye  fena değil.

 Sizinde  paylaşacağınız  yemek anılarınızı  okumak bana büyük zevk verecektir.Özellikle lise ünüversite ve komşularla yaptığınız unutamadığınız paylaşılarınızı bekliyorum.

3 yorum:

  1. anlatımın da, masa düzenin de, hazırladıkların da hepsi çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. MÜTEVAZI OLMANA GEREK YOK YAPTIKLARIN ÇOK GÜZEL BELLİKİ BÜYÜK BİR SEVGİYLE HAZIRLAMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil