20 Eylül 2013 Cuma

Fındıklı kek ve bir başarı hikayesi


Sogukların yavaş yavaş gelmesiyle çayın yanına kekte isteniyor.Gün içinde hem evdekiler için atıştırmalık olsun  hemde çayın yanında güzel olur, yada kek yapmak için bir bahanem olsun diye şöyle kokulu kokulu  keklerden yapıp evdekileri uyandıklarında mis gibi kek kokularıyla karşılamayı çok arzu ediyorum.Bunu yapabilmem için içimdeki korkuları geçmişteki başarısız kek denemelerimi bir kenara bırakıp yeni bir sayfa açmam lazım.Çünkü yedi yıllık evliliğimiz de benim kekler hep yandı.Artık bu yıl sadece keki yakıyor diye fırını değiştirmeyi düşünürken bugün son bir şans verdim ve sonuç harikaydı bir süre gözlerime inanamadım.(Eşim de akşam keki gördüğünde aaa bu sefer başarmış diye geçirmiş içinden)Bu sefer keki fırının en üst rafına yerleştirdim ve düşük  ısı da pişirdim.Kokulu bir kek yapmak için malzemem eksikti şimdi bununla idare edicem ilk fırsatta bir tane limonlu kek yapmayı diliyorum.Yeni fındıklar geldi eskileri tüketmenin en güzel yolu kek yapmak.Tarif Oktay ustadan olduğu için içim rahat bir şekilde tavsiye ediyorum.
Gereken malzeme
        3 yumurta
        1 su bardağı süt
        1 su bardağı sıvı yağ
        1,5 su bardağı şeker
         yaarım su bardağı çekilmiş fındık
         1 paket vanilya
         1 paket kabartma tozu
         8 yemek kaşığı un
HAZIRLANIŞI
              Karıştırma kabına yumurtaları kırıyoruz,şekeri ilave edip beyazlayana kadar çırpıyoruz.
              Üzerine sıvı yağ,süt,fındık,vanilya, k.tozu ve unu ilave ederek karıştırmaya devam ediyoruz.
               Yağlanmış kek kalıbına harcımızı döküp 180 derecelik fırına verip pişiriyoruz.Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ellerine sağlık.cok da güzel kabarmış.bende aynen ılk zamanlar yaptığım kekler hem kabarmadı hemde yandı sonrasında ogrendımkı yanlış teknıkle kek yapıyormuşum sımdı rafın orta gözüne keklerımı suruyorum.alttan ve usten esıt oranda pısıyor. bazen soğuk fırına atıyorum yvas yavaş ısınıncada güzel kabarıyor bazende 170 ılık fırına verıyorum..hayatda böyle degılmı bır seylerı deneyerek ıyı sonuçlara varıyoruz.sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bilgilerin için teşekkür ederim.Bizim fırında enteresan olan kek kalıbın da yapınca yakıyordu.Daha sık kek yapıp çözeceğim inşşallah.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık gerçekten çok başarılı olmuş sevgiler
    http://birdemliksohbet.com

    YanıtlaSil
  4. Ahh teşekkür ederim sizden bunu duymak güzel.

    YanıtlaSil