9 Eylül 2013 Pazartesi

BAMYA YEMEĞİ



          Bamya ile evliliğimin ilk yılında kayınvalidemin  bahçesinde tanıştım ve közlenmişini kahvaltıda yediğimde bamya ile ilgili küçükte olsa ön yargılarım son buldu.Zaman zaman duyduğum bamya yapmayı beceremesen salya sümük oluyor söylentilerinden bamya yemeğini  hep geniş  bir zamana erteledim.Bir gün Oktay ustanın programın da öğrendiğim püf noktasıyla heyyyt bamya korksun artık benden dedim ve bamya yemeğini salya sümük olmadan yapacağıma inancım tam oldu.Pazarda güzel bamya görünce hemen aldım ama hemen yapamadım temizlemesi gözümde büyüdü.Pazar günü tam canımız sulu sebze yemeği istedi  ve gecenin 9'da bamyayı öğrendiğim yöntemle ayıkladım ve yemeğini yapıp afiyetle yedik.Nasıl yapıldığını merak edenler için

malzeme:yarım kilo bamya
              2 orta boy domates
              2 orta boy soğan
              1 su bardağı sıcak su
               1\2 çay bardağı sıvı yağ
              1 yemek kaşığı tereyağı
               isteğe göre tuz
Yapılışı: 1) Yağı tencereye alın yemeklik doğradığınız soğanları tencereye alıp karıştırı ve pembeleşene kadar bekleyin
              2)Külah şeklinde temizlediğiniz bamyaları limonlu suda bekletin soğan pembeleşince bamyaları aktarın rengi değişene kadar bamyaları kavurun.
              3)Küp doğranmış domatesleri  aktarın ve fokurdamaya başlayınca sıcak suyu ekleyin.Kısık ateşte yaklaşık 15 dk. piştikten sonra indirebilirsiniz.Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Bayılırım bamya yemeğine:)
    Bir de bamyanın küçük olanları daha lezzetli oluyor sanırım...

    YanıtlaSil