18 Eylül 2013 Çarşamba

ETİMEK TATLISI

























Etimek tatlısının adı geçince Eşimle önceleri çok gülerdik şimdi gülümsüyoruz tatlı bir anı olarak kaldı mazide.Evliliğimizin ilk ayları günlerden pazar evdeyiz canımız ev yapımı tatlı istedi.En kolayın dan bir etimek tatlısı yapayım dedim.İnternete bakmadan yaptım.Etimeklere şerbeti döktüm krem şantiyi üzerine sürdüm dolaba attım sabırsızlıkla bekliyoruz soğusun.Dolaptan çıkarınca bir de ne görelim etimekler taş kesilmiş krem şanti de varla yok arası bişey kalmış.O an duygularımız çok karıştı.Küçük bir şoktan sonra toparlandık.Sinirler gerildi ama elden bişey gelmiyor.Ben yumuşak olanlarla tatlı isteğimi biraz dindirsemde eşim yemedi.Ama şimdi canı tatlı istediğinde etimekli tatlıdan yaparmısın diyor.
             O gün ve ogünden sonra anladım ki elinde garantili tariflerin olmalı canın istediğinde veya misafir geldiğinde  hemen yapabileceğin.Tabanı Etimekli ve bisküvili  tatlılar işi kolay kılıyor.
             Dünde oğlumla evdeyiz ve canımız tatlı istiyor yeni bir tarif  denemeye sabrımız olmadığı için hemen etimek tatlısını yaptık yedik ve çok mutlu olduk.Tatlı kimi mutlu etmez ki??? Kendini ve sevdiklerini mutlu etmek isteyenler için garantili bir tatlı.

           
gereken malzemeler:
  • 10-12 tuzsuz etimek
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 750 gr. süt (3,5 su bardağı)
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • 2 paket vanilya, 2 su bardağı süt (750 gr'dan ayrıca)
  • 2 paket krem şanti
  • 2 su bardağı su
  • hindistan cevizi
hazırlanışı:
  1. Etimekleri dikdörtgen bir borcama dizin
  2. 2 su bardağı toz şekeri tencerede biraz yakın ve üzerine 2 su bardağı su ekleyip şekerle eriyene kadar kaynatın (suyu ilk döktüğünüz de şeker sertleşecek korkmayı karıştırarak eribilirsin
  3. Şerbeti etimeklerin üzerine gezdirerek dökün 
  4. 750 gr. sütü un ve vanilya ilavesiyle muhallebi gibi pişirin. etimeklerin üzerine sürün
  5. 2 su bardağı sütle krem şanti hazırlayın, en üst kata da bu krem şantiyi sürün. hindistan ceviziyle  veya çikolatalı sosla süsleyin...




1 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/canım ellerine sağlık.benımde severek yaptığım bır tatlıdır.sayfama eklıyorumsızı tarıflerınızın takıpcısıyım.bende sayfama beklerım.sevgılerımı bırakıyorum.

    YanıtlaSil