21 Mayıs 2013 Salı

ANNE YÜREĞİ 1

Canım oğlum anaokulun da doğup büyüse de ciddi olarak bu yıl gitti okula hiç aksatmadan çünkü annesi çalışıyordu.Bu süreç beklediğimin aksine zor bir dönem oldu.Ben onu okula hazır hissederken, sosyalleşmede problem yaşamayacağını düşünürken,tuvalet eğitimi bitti problem yok sanırken denizin ortasında tepetaklak olan sandala döndüm.Bunların hepsi problem oldu ve biz biraz sinirli stresli bir dönem geçirdik.Uzun süre büyük tuvaletini altına yaptı,sabahları okula gitmemek için kırk dereden su getirdi,akşam eve geldiğimizde bütün huysuzluğu ve hırçınlığını bizden çıkardı.Ne kadar çocuk gelişimci, anaokulu öğretmeni olsam da bütün yaptıklarının altındaki nedeni bilsem de yaşanan sinir krizlerinin önüne geçemiyordum.Artık doldum taşıyamıyorum dediğimde 15 tatil gelmişti.Bana da memlekete gitmek için gündoğdu.İkimiz ede bu iyi geleceği için çok düşünmeden gitmeyi kararlaştırdık.Tatil boyunca hiç birbirimizi üzmedik çünkü ikimizde sevdiklerimizle istediğimiz gibi zaman geçiyorduk.Tatil bize çok iyi gelmiş olacak ki devam eden günler daha güzel geçmeye başladı.Okulunu ,öğretmenini,sabah kalkmalarını,Annesinin çalışmasını daha iyi algıladı ve benimsedi. Biz mutlu mesut yaşarken Annemin geleceği haberi içimizde heyecan ve mutluluk yarattı.Mayıs ayı girince bizimki yine vızıldamaya başladı ben okula gitmek istemiyorum,okulda çok sıkılıyorum v.s... Babasıyla zaten içimizde bastırdığımız bir vicdan azabı vardı oyun yaşı olduğu halde doyasıya koşup oynamadığı için.Vicdan azabını asgariye indirmek adına okul çıkışı babasıyla parka uğrayıp sonra eve geliyorlardı ki;artık bu da yetmemeye başladı sokakta oyununa devam etmek istedi bir iki itirazdan sonra bunu da kabul ettik.Tabii sokakta oynamanın yarar ve zararlarını sonra anlatırım şimdi asıl konumuza geri dönelim.Annemin geleceğini öğrenince Nebil'e sordum köye gitmek istermisin ?diye önce hayır seni çok özlerim dedi.Okulların kapanmasına bir ay kaldığı için biz gitmesini istiyorduk onun için yavaş yavaş alıştırdım gitme fikrine.Köye giderse kuzenleriyle istediği kadar oyun oynayacağını,sabahları istediği kadar uyuyabileceğini,bol bol süt içip büyüyüp kocaman olacağını,bende kısa bir süre sonra yanına gideceğimi ama beni özlerse dedesiyle uçağa atlayıp gelebileceğini söyledim.Bunların içinden en cazip gelen beni özlediğinde uçağa atlayıp gelme fikri oldu diye düşünüyorum.Rahatladı sanki ve başladı hayal kurmaya şöyle de oynarım,yumurtaları ben toplarım v.s derken Anneciğim geldi bir hafta kaldı ve Nebil'le birlikte gittiler.Ben de oğluşun sevgisi ve özlemiyle pır pır eden kalbim ve bitmeyen vicdan harbimle başbaşayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder